FSA

Prøveafvikling

Folkeskolens afgangsprøver afvikles sammen med en anden prøveansvarlig skole i Rødovre Kommune. Eksamen foregår i videst muligt omfang i skolens egne lokaler, således at eleverne kan tage deres afgangseksamen i vante og trygge omgivelser. Der arbejdes aktivt med, at alle elever som udgangspunkt går op til 9. klasses afgangsprøve. Hvis dette ikke er muligt, og en elev fritages fra en eller flere prøver, sker det på baggrund af en fagligt begrundet indstilling fra skolen, med afsæt i elevens pædagogisk psykologisk vurdering, samt et ønske fra eleven og/eller forældrene. Det drøftes altid med eleven og forældrene, hvilken betydning en fritagelse kan have for eleven. UU-vejleder (Ungdommens Uddannelsesvejledning) er en del af disse drøftelser, og i forbindelse med en beslutning om fritagelse, udarbejdes en plan for elevens videre uddannelsesforløb.